Olen lievästi pöpökammoinen ja inhoan isoja vesipuistoja. Tästä voitte katsoa esimakua siitä millainen tunne minulla on, kun joudun menemään sellaiseen paikkaan. Tästä huolimatta suuntasimme aamupäivällä Parque Norteen, joka on valtavan suuri uimala Buenos Airesissa.


Kovin näyttää hyvältä kaukaa katsottuna

Heti aluksi jouduimme jalkasieni- ja täitarkastukseen. Oikeastaan muilta meidän retkiryhmästä katsottiin varpaiden välit ja minulta tutkittiin päänahka. Sitä en sitten tiedä, että miten tämä jako suoritettiin, mutta selvisimme kaikki testistä ja pääsimme puistoon. Ajattelin jo, että tämähän on varmasti puhdas paikka ja että Suomessakin voisi olla kyseiset tarkastukset ennen uimalaan menoa. Vesi oli kuitenkin sameaa, irtonaiset hiukset tarttuivat jalkoihin ja sormiin meidän edetessä altaassa ja yhdessä kohdassa kellui vaaleanruskeaa vaahtoa - onneksi näin sen vasta kun olin jo noussut altaasta, sillä sen jälkeen minua ei veteen enää saanut.


"Ota se kuva sillein ettei mahamakkarat näy!"

Välittömän suihkun jälkeen päivä jatkui minun osaltani kirjaa lukien puun varjossa ja oli todella mukava vaan rentoutua. Olkapäät hieman kärähtivät, mutta taisin olla yksi parhaiten selviytyneistä. Esimerkiksi Jani ei laittanut kertaakaan 6h aikana aurinkorasvaa selkäänsä, koska häntä suoraan lainaten: ”En mä pala.” Epäilen, että nyt nukkumaan mennessä mielipide on viimeistään muuttunut.