Kun tämä postaus tulee näkyville olemme Janin kanssa matkalla kohti Chileä ja uusia kuvioita. Laitan tämän tänne, niin voitte katsoa missä olen suunnilleen menossa. Me ei olla tehty minkäänlaista tiukkaa aikataulua. Ollaan hostellikin varattu vasta yhdeksi yöksi Santiagoon, kahdeksi yöksi La Paziin Boliviaan ja neljäksi yöksi Rio de Janeiroon. Mennään sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä. Ainoastaan noi lennot vähän rajoittaa meidän menoa.

18.5. Buenos Aires - Santiago de Chile - La Paz
Huom! vaatii yöpymisen Santiagossa aikataulutuksen vuoksi!
LA 400 18MAY EZESCL 06.25  07.45
LA 964 19MAY SCLLPB 06.00  10.10
 
1.6. Cuzco - Lima - Santiago - Rio de Janeiro
PE  28 01JUN CUZ-LIM 14.30  15.45
LA 633 02JUN LIM-SCL 01.20  05.55
LA 750 02JUN SCL-GIG 07.15  13.50
 
13.6. Rio de Janeiro - Santiago - Buenos Aires
LA 751 13JUN GIG-SCL 14.35  19.55
LA 481S 13JUN SCL-EZE 21.40  00.45

14.6. Buenos Aires - Frankfurt - Helsinki
MA 0511 14JUN EZE-FRA 20.55   15.00
TI 3106 15JUN FRA-HKI 19.20   22.40

 

HAASTEET
Yritysmaailmassa ei ole koskaan ongelmia vaan siellä kaikki asiat on mietittävänä haasteina. Tulevan kuukauden aikana kohtaankin niitä varmaan runsaasti. Eniten mua jännittää Bolivia. Se on yksi Latinalaisen Amerikan köyhimmistä maista ja riippuen mitä indikaattoreita tarkastelee, niin se kuuluu Ameriikkojen top 3 köyhyydessä. Siellä saa joka asiasta vatsataudin ja joka puolella kuulemma haisee ihan kauhean pahalle. Bolivian jälkeen voinkin hengähtää ja luulen, että happipitoisuuskin ilmasssa kasvaa, kun tullaan alaspäin 4km korkeudesta. Peru ei voi olla enää pahempi ja Riossa ongelmia tuottavat favelan asukit, jotka varastavat turisteilta kaiken. Kaverit olivat siellä joutuneet 20 pikkupojan piiritykseen ja heiltä oli lähtenyt kaikki, jonka irti oli saanut. Näihin asioihin olen kuitenkin jo varautunut, joten niiden ei pitäisi tulla yllätyksenä. Tässä oli kappaleessa oli lueteltuna asiat, joiden vuoksi olen jännittänyt niin paljon että mun kroppa on ollut sekaisin viimeiset 2viikkoa.

MAHDOLLISUUDET
Ihmettelette nyt, että miksi olen varannut itselleni matkat juuri näihin maihin. Täytyy sanoa, että ei me paljoa kyseisiä maita tutkittu ennen matkojen varaamista ja osa informaatiosta tuli pienoisena yllätyksenä minulle. Tiedettiin vaan, että halutaan mennä Machu Pichulle ja Brasiliaan. Kolikossa on kuitenkin aina kääntöpuoli. Bolivia on upea maa, jossa pääosan ihmisistä muodostaa edelleen alkuasukkaat. (Boliviasta lisää toisessa postauksessa.) Perussa on tietenkin Machu Pichu, joka on minulle ainoa ja paras syy mennä sinne. Brasilia on paikka, johon minun oli tarkoitus mennä jo monta vuotta sitten viettämään 2kuukautta, ja nyt viimein minulla on mahdollisuus tehdä reissu, joka jäi silloin väliin. Kävellä Copacabanalla, maistella caipirinhaa, tuijotella sokeritoppavuorta ja sitä jesse-patsasta. Siistii!