Olin ennen matkaa miettinyt kovasti, että menisimmekö MoMa:an vai Guggenheimiin. Päädyin MoMa:an, mutta kun aloin katsella pääsylippujen hintoja, niin totesin että menisimme sittenkin Metiin, jossa lukemani mukaan on myös erinomainen modernin taiteen osio. Tämän lisäksi pääsylipun hinnan saa itse valita. Me maksoimme lipuistamme yhteensä 10$.

En voi sanoa olevani hulluna museoihin, mutta jos nopeasti kiertää ne läpi eikä pääsylipusta tarvitse maksaa paljon, niin niissä on ihan kiva käydä. Modernin taiteen ja nykytaiteen osastot ovat ehdottomasti mielenkiintoisimpia, sillä ne herättävät yleensä aina jonkinasteisia ajatuksia. Renesanssin alastomat pullerot eivät sen sijaan kauheasti minua hätkäytä.



Andy Warhollin Mao ja Sandyn Tape
 


Täytyy kyllä sanoa, että joitain taideteoksia mä en vaan ymmärrä. Minäkin olisin voinut tehdä tämän!

 


 



Päästiin viimein ulos museosta mun loputtomien huokailujen ja "Mulla on tylsää enkä mä enää jaksa!" lausahdusten jälkeen...



...katsomaan kun sedät jammas.



Sen jälkeen jaksettiin vielä mennä tutkimaan Guggista päällisin puolin.