Monday, October 06, 2008 6:38:43 PM
 
Nyt olen jo palannut takaisin Lappeenrantaan, mutta ajattelin silti kirjoitella teille loppureissustani. Ainakin mun äiti odottaa näitä mun maileja joten samalla nää menee muillekin. :)
 
Viimeksi jäin siihen, että olimme menossa Jennyn kanssa Harrodsille. Jenny halusi katsella koruja siellä ja sillä kesti ja kesti. Viimein sitten sanoin että mennään jo ruokapuolelle, koska korut on tylsiä. Jenny katsoi mua silmät suurina ja kysyi että olenko tosissani. :D Täytyy sanoa, että Berliinin KaDeWen ruokaosasto on paljon parempi. Ostin Harrodsilta tonnikalapatonkin ja se oli huonoin tonnikalapatonki, jonka olen ikinä syönyt. Jenny osti omenapiirakkaa ja mansikkajuustokakkua ja ne olivat taivaallisia. Herkkujen lisäksi ostin sieltä vain tuliaisiksi teetä ja itselleni pienen posliinisen Harrodsin nalle -joulukuusenkoristeen. Ostan joka vuosi itselleni yhden joulukuusenkoristeen, joka on TOSI hieno ja sitten ehkä tulevaisuudessa minulla on joulukuusi täynnä ihania erilaisia koristeita. Tämän hetkinen 40cm muovikuusi ei varmaankaan kestä niiden painoa. Jouluosasto oli aivan periamerikkalainen, vaikkakin Lontoossa olin. Tuli ihan joulufiilis siellä.
 
Iltapäivätee meidän oli tarkoituksena nauttia Harrodsilla, mutta tajusimme vasta istuessamme Harrodsin teehuoneessa, että se on ranskalainen teehuone eikä sieltä saa skoneseja! Lähdimme siis pois etsimään toista paikkaa ja monen mutkan jälkeen löysimmekin kivan ja "halvan" paikan. Iltapäivätee siellä maksoi kahdelta henkilöltä 22£ ja lisäksi tuli tarjoilumaksu 12,5%. Ei ehkä kuulosta halvalta, mutta muissa paikoissa tee olisi ollut kaksi kertaa kalliimpi. Iltapäiväteestä ja muista ruokajutuista lisää blogissani, jonka osoite muuten on http://alasandy.vuodatus.net/  
 
Perjantaina menimme Oxfordiin. Edellisenä päivänä Jenny kysyi, että mitä haluan nähdä siellä ja sanoin että haluan mennä Jamie Oliverin ravintolaan. Jenny katsoi mua taas pitkään ja kysyi sitten "Sanna, ollaanko me oikeasti menossa OXFORDIIN saakka pelkän ravintolan takia?!?!" Siihen minun täytyi (tässä vaiheessa hieman nolona) vastata, että kyllä. Lisäsin myös sen perään, että kyllähän mä haluan nähdä Harry Potter elokuvien kuvauspaikkoja ja yritin muistella, että eikö siellä ole joku kirjastokin. En ilmeisesti ollut kovin vakuuttava ja Jenny voivotteli puolet meidän reilun tunnin kestävästä kotimatkasta kaksikerrosbussissa, että me mennään OXFORDIIN JONKUN ALASTOMAN KOKIN TAKIA. Oxfordissa siis kävimme katsastamassa Harry Potterista tuttuja paikkoja ja kuuluisassa Blackwellsin kirjakaupassa. Pääsin mä sitten viimein sinne Jamien ravintolaankin. Kaikki toimi siellä loistavasti ja voin lämpimästi suositella paikkaa. Minä söin tryffelipastaa, mutta siitä taas lisää blogissa...
 
Lauantai oli viimeinen päivä minulla Lontoossa. Käytiin aamulla Borough marketilla, joka on tori, jossa on valtavasti erilaisia ruokakojuja. Siellä maistelimme kaikenlaista ja Jenny taas syötti minulle "tätä sun täytyy maistaa" -ruokia. Iltapäivällä lähdin jo lentokentälle päin.
 
Reissu oli ihan mielettömän onnistunut. Ilmat olivat hyvät. Pelkäsin ennen lähtöä että siellä sataa joka päivä, mutta niin ei onneksi käynyt. Mitään en shoppaillut muuta kun ruokaa. Matkustamiseen kului myös todella paljon rahaa. Lontoossa on helppo käyttää metroja ja niillä pääsee joka paikkaan. Kannattaa ihmeessä lähteä käymään! :)
 
-Sandy-