Tuesday, August 21, 2007 9:24:35 PM
 
Heippa vaan kaikille tasaisesti! Viikko on täällä Berliinissä melkein vierähtänyt. Sunnuntaina oli vähän koti-ikävä, mutta sitä ei onneksi kauan kestänyt. Nyt olen ikäväkseni ollut vähän kipeä pari päivää ja olen nukkunut päiväunia, joten päivät ovat menneet nopeasti. Tänäänkin missasin täydellisesti egyptiläisen museon ja Nefertitin. Pääsin sinne vasta 10min ennen sulkemista.
 
Berliini on aika mesta paikka. Täällä on vaikka mitä. Olen kylläkin lähinnä keskittynyt vain olemiseen ja SYÖMISEEN. Koko ajan suussa jonkinlaista ruokaa.... Eilen olin shoppailemassa läheisellä ostoskadulla (Kurfürsdamm tai jotain). Rakastuin KaDeWe kauppaan. Se on niin ku Harrod's (Huom. En ole koskaan ollut Harrod'silla). Lähinnä tutustuin kaupan gourmet-ruokaosastoon, mikä oli aivan uskomaton. En ole mitään vastaavaa nähnyt koskaan, vaikka olenkin aika monessa maassa läähättänyt kuola valuen ruokakaupoissa. Jos siis Berliiniin joskus menette niin suunnatkaa sinne. Vertailun vuoksi kävin tänään myös ranskalaisessa Lafayette tavaratalossa ja sen ruokaosasto oli ihan surkea, vaikka alakerrassa myytiinkin Versacea jne. Se tällä erää ruoasta...
 
Oon kiertänyt lähes kaikki pakolliset nähtävyydet yksin tai Jarin kaa (Se lähti sunnuntaina takaisin Suomeen.) Niistä en voi oikein muuta sanoa, ku et ihan jees, mut en tulisi niiden takia tänne. Brandenburgin portin näkee ihan tarpeeksi hyvin, jos googlettaa kuvahaualla. Tietenkin piti itse siitä pari kuvaa napsasta. Enhän mä muuten kunnon turisti olisi.Tänään piti tosiaan käydä museoissa. Mun hostellin vieressä on juuri parhaillaan Dali-näyttely ja sit Altes Museum piti tsekata, mut päätä särki ihan mielettömästi, joten menin takaisin hostellille, nukuin ja siinä se päivä menikin.
 
Hostelli missä oltiin Jarin kaa ja missä mä olen edelleen on ihan jees. Se on kunnon reppureissaajien paikka. Meillä oli Jarin kaa huone junaradalle päin ja terassibaarin yläpuolella. Junat ja baari-ihmiset pitivät tietenkin mieletöntä meteliä joka yö. Sanoin Jarpalle, että voiko huonompaa huonetta saada. Kyllä voi! Nyt mulla on huone samalla kohdalla, mutta terassin kohdalla. Voin siis kiivetä ikkunastani suoraan baariin. Kuinka hienoa elämä voikaan olla? Onneksi se baari menee jo klo24 kiinni. :) Sandy kuittaa tällä erää. En vielä tiedä mikä tulee olemaan seuraava matkakohde, mutta eiköhän se syksyn aikana selviä. Tschüs!
 
-Sanna-