Thursday, October 02, 2008 1:31:59 PM

Hei vaan kaikille taalta aurinkoisesta Lontoosta. Tulin 
tiistaiyolla Ryanairilla ja nyt minulla alkaa siis toinen 
kokonainen paiva taalla. Ilma on ollut kiva - ei kauhean kylma. 
Eilen sade yllatti mut pariin otteeseen, kun olin leikkimassa 
turistia ja kuvaamassa Big Benia ja Buckinghamin palatsia. 
Onneksi olivat vain kuuroja ja aurinko alkoi paistamaan heti 
niiden jalkeen.

Matka meni ihan hyvin. On vain niin alytonta, etta kun saa halvat
lentoliput niin sitten pitaa muuta maksaa ihan kauheasti. 
Lentoliput olivat siis 82e ja siihen kun laskee menpaluun LPR-TRE 
ja Lentokentta-King's Crossin asema, jonka vieressa Jenny asuu 
niin matkalipun hinta tuplaantuu, vaikka yrittaisi loytaa kuinka 
halpoja vaihtoehtoja. Olen talla siis kaverini Jennyn luona, 
johon olen tutustunut Californiassa ollessani. Jenny on taalla 
taman lukukauden opiskelemassa kaikkea mukavaa Lontoossa - muutoin
han opiskelee laaketiedetta UCLAssa. Jennyn asunto on pieni yksio 
opiskelija-asuntolassa. Tama on tosi hieno ja uusi ja kuulemma 
huone maksaa 1200$ kuukaudessa ja tama on siis oikeasti pieni. 
Ei siis ihan mitaan halpaa touhua.

Eilen olin katselemassa nahtavyyksia. Iltapaivalla mentiin
Govent Gardeniin ja syotiin pubissa. Minä tilasin perinteisen 
Fish&Chips annoksen ja alas se huuhtoutui englantilaisella 
Bulmers siiderilla. Olin jo ihan ahky siina vaiheessa, mutta 
Jennylla on missio lihottaa mua taalla niin paljon etta joudun 
ostamaan toisen paikan lentokoneesta takaisin mennessa. :D 
Menimme siis hakemaan jattikokoisen omenapasteijan ja 
jaatelosandwitchin, jossa oli tuplasuklaa- ja macadamiavalkosuklaa 
keksit ja niiden valissa minttusuklaajaateloa (itse valitsin 
makuyhdistelman). Oli tosi hyvaa, mutta ei kylla pystynyt taysilla 
nauttimaan kun olin niin taynna.

Ruoan jalkeen menimme katsomaan Wicked musikaalia. Ajattelin 
ensin, etta se on joku ihan kummallinen, mista en ymmarra mitaan, 
mutta olin vaarassa. Musikaalissa oli ihan selkea juoni ja kuten 
Jenny sanoi, niin se ei ollut vain tekotaiteellista paskaa vaan 
oikeasti hyva. (Ei se kylla tainnut ihan noin sanoa, mutta 
pointti oli sama.) Wicked on kasittaakseni jatko-osa Ihmemaa 
Oziin ja keita kiinnostaa niin voitte itse googlettaa asiasta 
lisaa. Meilla oli 15punnan eli 20e hintaiset liput lahes 
viimeiselta rivilta. Eihan sinne nahnyt oikein hyvin ainakaan mun 
naolla, mutta 50pennilla sai lainattua kaukoputkilasit (niilla 
on varaan joku fiksumpi nimi, mutta eipa tule mieleen nyt, mut 
sellaiset milla lintubongarit bongaavat lintuja tai 
naapurikyttaajat naapureitaan). Niilla kuitenkin sit pystyi 
tihrustamaan millaiselta nayttelijat oikeasti nayttivat.
Nyt ollaan lahdossa Harrodsille ja huomenna Oxfordiin. Niista 
sitten joku toinen paiva lisaa.
 
-Sandy-
 
p.s. kaukoputkilasit = kiikarit